متاسفانه خبری که این روزها به حواشی افتتاح قطار راه آهن گیلان دامن میزند استقراض ۵۰۰ میلیون دلاری دولت محترم جهت ساخت خط راه آهن رشت – آستارا از کشور آذربایجان می باشد

به گزارش پیک دانشجو شاید این روزها مهم ترین مسئله ریشه ای و بنیادینی که استان رنج دیده گیلان با آن دست و پنجه نرم می کند دومینوی پروژه های نیمه کاره ای است که گویی کلنگ احداث و روبان افتتاح آن چون دو خط موازی هرگز به هم نمی رسند.

راه آهن رشت – آستارا هم از این بی توجهی ها مستثنا نبوده و بیش از ۱۵ سال از مراسم کلنگ زنی آن می گذرد و وعده های تمام ناشدنی مسئولین همچون واگن های خیالی قطار پشت سر هم چیده شده و خبری از سوت این قطار بی نوا تا سال ۹۷ هم نخواهد بود.

اما متاسفانه خبری که این روزها به حواشی افتتاح قطار راه آهن گیلان دامن میزند استقراض ۵۰۰ میلیون دلاری دولت محترم جهت ساخت خط راه آهن رشت – آستارا از کشور آذربایجان می باشد و قطع به یقین این اتفاق نقطه سیاهی در کارنامه دولت و تاریخ اقتصادی و انضباطی دولت می باشد چرا که ایران با وجود سرمایه های عظیم خدادادی و طبیعی،افزایش تولید و فروش نفت و همچنین بالا رفتن قیمت دلار کشوری ثروتمند محسوب شده و این عمل نشانگر ضعف جدی مدیریتی و ضعف در برخورد های قانونی با حساب و کتاب های مالی می باشد.

گفتنی است با وجود اینکه در صورت بهره برداری از این خط آهن، شاهد تحولات شگرفی در جابجایی مسافر و انتقال کالا در کشور خواهیم بود با این حال هر ساله با کارشکنی های مختلفی در افتتاح این پروژه روبه رو می شویم و حقیقتا اگر عملکرد مسئولین در افتتاح همه پروژه های سطح کشور به همین منوال باشد عاقبت آشکار نمی شود ایران با چه حجم عظیمی از خسارات و کندی در پیشرفت های زیربنایی و اقتصادی مواجه می شود.

لینک کوتاه خبر: http://peykedaneshjoo.ir/?p=80421

این خبر را به اشتراک بگذارید :