دانشجویان در ایام امتحانات علاوه بر درس خواندن باید عوامل دیگری را هم برای موفقیت بیشتر مورد توجه قرار دهند.

به گزارش پیک دانشجو با توجه به  اینکه این روزها دانش آموزان و دانشجویان در ایام امتحانات خود به سر می برند و روزهای سخت و پر استرسی را پشت سر می گذارند بنابراین به دست آوردن بهترین نتیجه و نمره می تواند دستاورد شیرینی باشد که خستگی شب بیداری ها و تعطیلی تفریحات را جبران سازد ولی در این میان فقط مطالعه چندین ساعته و مداوم نمی تواند منجر به دستیابی به نمره مطلوب باشد بلکه جمعی از نکات تاثیر گذار باید در نظر گرفته شود. از این میان می توانیم به استراحت لازم،غذای مناسب و انرژی زا،مصرف میوه جات و ورزش هایی که به ریکاوری ذهن شدیدا کمک می کند نام ببریم.

دانشجویان و دانش آموزان سعی کنند که روزانه در دو نوبت صبح و عصر به مدت ۱۰ دقیقه پیاده روی کنند و از انجام ورزش‌های انبساطی‌ و خسته کننده دوری کنند.

با توجه به قرار داشتن در فصل سرما در ایام امتحانات دانشجویان و دانش آموزان باید مراقب باشند تا در معرض سرماخوردگی، گرمازدگی و مسمومیت‌های غذایی و اختلالات هضم قرار نگیرند.

علاوه بر این فعالیت ها دانشجویان و دانش آموزان در ایام امتحانات  به رژیم غذایی هم توجه داشته باشند و سعی کنند میوه‌های رنگی که حاوی آنتی اکسیدان  را بیش از پیش مصرف کنند، زیرا این نوع میوه‌ها باعث شده اکسیژن به مغز برسد و پردازش اطلاعات در این زمان ارتقای پیدا می‌کند و دانشجویان سعی کنند میوه‌هایی مانند انار، پرتغال،‌ سیب و لیمو را بیش از گذشته مصرف کنند همچنین  در ایام امتحانات باید سبزیجات مصرف کرد تا سیستم گوارش تنظیم شود.

برنامه ریزی برای ساعت خوابی هم از اهمیت بسزایی برخوردار است و  دانشجویان و دانش آموزان در شب‌های امتحان باید  حداقل بین ۶ تا ۷ ساعت خواب داشته باشند زیرا شب بیداری استرس و اضطراب را بیشتر می‌کند و تمرکز ذهن را از بین می‌برد علاوه بر آن  باید صبحانه را قبل طلوع آفتاب مصرف کنند و ساعت غذا خوردن خود را با مصرف میان وعده‌هایی مثل خشکبار تغییر دهند.

دانش جویان و دانش آموزان در نظر داشته باشند اگر احساس خستگی کردند بلافاصله کمی استراحت کنند و زمان مطالعه آنان بیش از دو ساعت بدون استراحت نباشد زیرا همین امر موجب کاهش کارایی مغز می شود.

دانشجویان و دانش آموزان در شب‌های امتحان باید از مصرف انواع فست‌فود، نوشیدنی‌های گاز‌دار، سیب زمینی سرخ کرده و مواردی از این قبیل دوری کنند همچنین در مواجهه با استرس به جای مواد قندی و قهوه لبنیات کم چرب مثل ماست و شیر بخورند.

دانش جویان و دانش آموزان در نظر داشته باشند اگر نمی‌توانند بر کلیه مطالبی که در طول نیم سال تحصیل گفته شده است به خوبی مسلط شوند، مطالب و نکات مهم را انتخاب نمایند و سعی کنند آن ها را به خوبی فراگیرند.

در انتها باید گفت :بی‌خوابی، بدخوابی،‌ نگرانی و اضطراب، سوء هضم، یبوست، پرخوری، تداخل در غذا (بجای نظم در غذا، خوردن مواد مختلف به فاصله‌های کم ) زیاد خوردن ماست ترش و دوغ، خوردن مقدار زیاد پنیر ،‌سیب ترش، مقداری زیادی گشنیز و… فعالیت‌های فکری را دشوار نموده و حافظه و سرعت انتقال را موقتاً کاهش می‌دهد.

 

 

لینک کوتاه خبر: http://peykedaneshjoo.ir/?p=79962

این خبر را به اشتراک بگذارید :