یک کمربندی فرعی که از ۳۵ متری باهنر به مسکن مهر وصل می شود و در تردد و حمل و نقل راحت تر به مسکن مهر و دیگر مسیر های انتهای بلوار لاکان تاثیر گذار خواهد بود، حال آنکه بعد از گذشت ۲ سال هیچگونه تغییری در همین مسیر کوتاه ۳۵ متری را شاهد نبوده ایم!

به گزارش پیک دانشجو مجتمع مسکن مهر رشت در زمینی با مساحت ۴۰۰ هکتار و جمعیت ساکن بالغ بر ۳۰ هزار نفر و همچنین امکاناتی از قبیل سه مسجد، دو مدرسه و یک مدرسه در حال احداث،یک دانشگاه ،پنج واحد نانوایی،یک درمانگاه،مجموعه ورزشی و استخر،چندین پارک،آتش نشانی،پمپ بنزین،پمپ گاز و … برخوردار است.

همچنین در اطراف مسکن مهر رشت وجود چند دانشگاه، چندین شهرک تقریبا بزرگ، مسیری برای شهر صنعتی و در آینده مسیر راه آهن باعث شده که بلوار لاکان به مسیری پرتردد و شلوغ تبدیل شود که اغلب اوقات ترافیک سنگین این مسیر به خیابان های اطراف نیز کشیده می شود.در راستای همین مسئله اگر بخواهیم مشکلاتی از قبیل آسفالت نا مناسب،نبود پارکینگ برای دانشجویان که خود عاملی بزرگ برای ایجاد ترافیک است،و خیابان های نا مناسب را نادیده بگیریم تنها ترافیک خیابان لاکان معضلی بزرگ و البته درمان پذیر است که به لطف مسئولین امر  و تنها اختصاص اعتباری ناچیز می تواند آبی روی آتش باشد حال آن که بیش از دو سال است هیچ توجهی به این معضلات نمی شود.

یک کمربندی فرعی که از ۳۵ متری باهنر به مسکن مهر وصل می شود و در تردد و حمل و نقل راحت تر به مسکن مهر و دیگر مسیر های انتهای بلوار لاکان تاثیر گذار خواهد بود و همچینین علاوه بر کاهش بار ترافیکی وارد شده از مسکن مهر به بلوار لاکان، قطعا فضاهای تجاری و اصناف منطقه افزایش می‌یابند حال آنکه بعد از گذشت ۲ سال هیچگونه تغییری در همین مسیر کوتاه را شاهد نبوده ایم!

با نزدیک شدن به فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها  قطعا دوباره شاهد ترافیک های فوق سنگین در خیابان های مذکور همین مسیر خواهیم بود! تابستانی که گذشت فرصتی طلایی برای راه اندازی این کمربندی کوتاه بود که با غفلت و کم اهمیت پنداشتن مسئولین و شهرداری از بین رفت و تنها با یک هوای بارانی جاده ای که می توانست راه گشا باشد به خیابانی گل آلود تبدیل شده که ابدا امکان عبور و مرور را به رانندگان نمی دهد!

حال سوال اینجاست که با وجود این حجم از جمعیت که در این مناطق ساکن هستند چرا پس از سی سال اقدامات اندکی در راستای آسفالت این مناطق به عمل می آید؟چرا بودجه ای قابل توجه به این مناطق که ظرفیت های خوبی برای اقدامات اقتصادی و تجاری با توجه به اشباع بیش از اندازه مرکز شهر اختصاص داده نمی شود؟چرا با این حجم از کندی در اجرای پروژه های عمرانی در این مناطق مواجه هستیم؟و چرا هیچ یک از وعده های مسئولین مرتبط در خصوص تاریخ اتمام پروژه تحقق نمیابد؟

این روزها روند کند اجرای پروژه های کوچک و بزرگ به امری طبیعی در سطح کل کشور خصوصا در استان گیلان بدل شده است،ولی با توجه به مشکلات عدیده ای که گیلانیان با آن دست و پنجه نرم می کند،حقیقتا نیازمند مسئولینی مطالبه گر می باشیم تا شاهد تحولی عظیم به دور از نگاه های سیاسی باشیم.

متاسفانه با وجود نعمات فراوان،گیلان یکی از ضعیف ترین استان های کشور در خصوص مسائل اقتصادی،انجام پروژه های شهرسازی و پیشرفت های فیزیکی آن می باشد،که تنها به دلیل ضعف مدیریتی و عدم وجود برنامه ریزی صحیح می باشد!

نکته قابل توجه آن است که ساکنین مسکن مهر حاضرند حتی با وجود نابود شدن جلوبندی ماشین خود و یا با وجود باتلاق گل به علت باران و گیر کردن ماشین در آن  از این جاده خاکی عبور کنند تا با ترافیک سنگین و طاقت فرسای لاکان به سمت فلکه گاز  مواجه نشوند در حالیکه با هزینه اندک می توان با آسفالت کردن این جاده ترافیک عظیمی از شهرستان رشت را کم کرد.

لینک کوتاه خبر: http://peykedaneshjoo.ir/?p=75740

این خبر را به اشتراک بگذارید :